„Нашите продукти трябва да имат силно визуално въздействие. Естетичният външен вид и оригиналността на бутилката са важни характеристики за консолидирането и нарастването на присъствието на продуктите на Santero на външните пазари“ – казва Джанфранко Сантеро, главен изпълнителен директор на винарната Santero Wines.

На брега на поток Белбо, приток на река Танаро, се издига Санто Стефано Белбо, древен град от Пиемонт в провинция Кунео, известен предимно с производството на вино. Районът разполага с богато наследство от исторически изби, вкопани в туфа, сред крепости с елегантна архитектура. Разполагане на средновековни села, украсени с църкви и замъци като доказателство за вековна култура, основана на производството на вино. В този контекст е компанията Santero, между Ланге и Монферато: вълнообразна, оживена територия, очарована от играта на цветове, дадена от спонтанната растителност и култури.

Компанията Santero е в близък контакт с територията, традицията ѝ като историческа винарска компания; времето със своите сезонни ритми и природа, симбиозата между човека и околната среда.

Историята на Сантеро започва веднага след войната, когато братята Леополдо, Ренцо, Алдо и Аделио Сантеро продължават семейната традиция, започната от баща им, затвърждавайки техния предприемачески дух. В Санто Стефано Белбо се закупува утвърдена винарска изба, която е оборудвана за производство на пенливи вина и класически вина от Пиемонт.

През 1977 г. много модерна фабрика, настоящата централа на компанията, влезе в експлоатация на площ от над 18 000 квадратни метра в близост до родното място на писателя Чезаре Павесе. Величествената и много модерна винарска изба има капацитет за съхранение от 120 000 хектолитра, от които 70 000 са термо-кондиционирани. Клиентите се увеличават, отварят се нови пазари, преминават се националните граници, винаги с най-голямо внимание към нуждите на пазара.

Уважавайки традициите, но и в търсенето на модерност, се прилага отличителният капацитет на линиите вина и пенливи вина, като се отделя голямо внимание на изучаването на бутилката, приписвайки отличителност и авторитет на продукта; разграничавайки ги в опаковката, с POP ART графики, които не остават незабелязани.

Оттогава имаше многобройни предложения за покупка, но продуцентите остават убедени: „Визията за семейни-бизнес отношения ни е ясна: семейството действа като „двигател“ за трансформацията и развитието на компанията. Поради тази причина моите партньори и аз отхвърлихме без колебание предложенията, идващи от външни субекти, неспособни да разберат сложната динамика, която обвързва Сантеро с неговата територия и с хората, които са определили неговия растеж и еволюция”.

С оборот със силен и постоянен растеж от края на деветдесетте години, Santero днес е солидна компания, изцяло контролирана от братовчедите Джанфранко, Пиерпаоло, Лоренца и Фабрицио, потомци на основателя Пиетро.